.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده ساری: تغییر مدیریت فرهنگ و هنر مازندران به نفع استان است
نماینده ساری: تغییر مدیریت فرهنگ و هنر مازندران به نفع استان است

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در مازندارن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روز به روز تنزل پیدا می کند و حمایت های لازم در بخش فرهنگ و هنر صورت نمی گیرد و تغییر مدیریت فرهنگ و هنر به نفع استان است.
دکتر سیدرمضان شجاعی کیاسری در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز افزود: تعطیلی خانه مطبوعات ، عدم حمایت از نشریات استان ،ضعف در برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها که به عنوان مثال ضعف برگزاری جشنواره علوی را می توان نام برد از دلایل ناکارآمدی مدیریت فرهنگ و هنر استان است.
وی ادامه داد: تئاتر ما رنگ باخته است و بی اعتنایی مفرطی نسبت به آن صورت می گیرد و هنرمندان ما به دنبال شغل دیگری هستند، البته اشکال در حمایت هایی است که کافی نیست.
عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال نمایشگاه کتاب در بدترین زمان ممکن برگزار شد که متاسفانه استفاده مطلوبی از آن نشد.
وی به وضعیت مطبوعات اشاره کرد و بیان داشت: نشریات زرد ما امروزه فعالیت های آنان چشمگیرتر از نشریات قرمز و سبز است که این مسئله باعث تعطیلی و رکود نشریات استانی شده است.
شجاعی گفت: در عرصه فرهنگی استان ظرفیت بالایی وجود دارد ولی دستگاه های فرهنگی ضعیف عمل می کنند.
وی در پاسخ به عملکرد خود در صدا وسیما و انتقاداتی که مطرح می شود عنوان کرد: در عرصه فرهنگ باید یک روند روبه رشد داشته باشیم که در زمان مدیریت اینجانب صدا و سیما در ابتدای شکل گیری خود بوده است و حتی برخی از فعالیت هایی که مربوط به صدا و سیما نبود را انجام می دادیم مضاف براینکه فرهنگ مقوله ای است که در دیرباز شاهد به ثمر رسیدن آن خواهیم بود و در حال حاضر سفارش من به دوستان صدا و سیمای مرکز مازندران این است که حجم برنامه های محلی را بیشتر کنند چرا که مازندارن منطقه ای بی هویتی نیست و باید هویت های فرهنگی و تمدنی آن را برای مردم به تصویر بکشانیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساماندهی قانون مطبوعات و نشریات الکترونیکی ، بررسی قانون نحوه اداره صدا و سیما و سازماندهی تشکل های NGO از اولویت های کار در کمیسیون فرهنگی مجلس است.
نماینده ساری درخصوص وضعیت توسعه ای استان ،تصریح کرد: استاندار نگاه اساسی و پایه ای برای توسعه استان دارد ولی برای اجرایی شدن برنامه ها نیاز به زمان دارد.
وی افزود: در استان به دنبال به راه انداختن جنگ قبیله ای و همشهری گرایی نیستیم و اعتقاد به توانمندی افراد داریم، ولی باید قبول کرد که در ساری نیز افراد توانمند زیادی داریم که باید از آنان استفاده کرد هرچند اعتقاد دارم عقب ماندگی مازندران در مرکز آن تعریف می شود.
شجاعی در خصوص تاخیر در پروژه های عمرانی ساری گفت: کمربندی شمالی ساری تا عید امسال می بایستی افتتاح شود ولی باتوجه به وضعیت موجود نه تنها در عید امسال ، بلکه عید سالهای بعد هم مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.
وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: دکتر احمدی نژاد بالای 60 درصد آراء را کسب خواهد کرد و به احتمال زیاد ریاست جمهوری دوره بعد را نیز بر عهده خواهد داشت.
شجاعی گفت: پیش بینی می کنم قطعا آقای خاتمی در انتخابات دوره آتی ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد.
وی در پایان سخنانش افزود: دولت وحدت ملی در عرصه سیاست داخلی و خارجی هیچ جایگاهی ندارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بچه فرهنگ کیاسری 22 دي 1387
آقای شجاعی ده سال مدیریت بر سازمان عریض و طویل صداوسیما بعنوان یک دستگاه فرهنگی درابتدا شکل گیری بود؟ یعنی دوران طفولیت ؟ آقای شجاعی شما فقط بدنبال مسائل جناحی خود در این سازمان بوده اید.
شما که حاضر نیستید بقول مازندرانیها از شاخه درخت پایین بیایید و یک کلمه به زبان مازندرانی صحبت کنید چطور به دوستان صداوسیمای مازندران سفارش می کنید که حجم برنامه های محلی را زیاد کنند؟؟؟؟؟
لطیفی 22 دي 1387
آقای شجاعی پس چرا به جشنواره وارش اشاره نکردید..
مرتضی -ساری 22 دي 1387
آقای شجاعی مرحبا بر شجاعت شما ...امیدواریم به خاطر ضعف مدیریت ارشاد مازندران وزیر ارشاد را استیضاح کنید ای کاش همه نمایندگان مازندران مثل شما شجاع و فرهنگی بودند ..
نيستان پناهي 22 دي 1387
به نام حق با سلام به آقاي نماينده !! اگر واقعا درد شما درد فرهنگ يا هويت اين استان و مردمانش بود ، خود وارد ميدان عمل شده و آنرا اصلاح مي كرديد. متاسفانه شاهد هياهو سالاري جنابعالي هستيم و با اينكه در مجلس و هيچ عمل مثبتي از جانب شما تا كنون شاهد نبوديم ... (البته در غوغا طلبي، تهمت زدن، ضعيف شمردن فعاليتهاي فرهنگي هنري استان، و از همه بدتر قيافه حق به جانب گرفتن از ديگران گوي سبقت را ربوده ايد.) برايتان عقل سليم و براي خود صبر جميل از خداي متعال مي طلبم و اميدوارم بتوانيد جواب ولايت فقيه را بدهيد و بجاي اين كارها ... به دنبال راهي اساسي باشيد تا جان مردم را بالا نياوريد.
نيستان پناهي 22 دي 1387
اميدوارم همانطور كه در گذشته نظرياتي عليه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران درج كرديد ... نظر من را هم درج كنيد و به همه بگوييد كه اين مرد ... واقعا مرد است و كارهايش تا به حال بوي كارهاي رجايي و خميني را مي داده و امان بر كساني كه چشم ديدن راستي و صداقت را ندارند.
نا شناس 22 دي 1387
شبکه استانی مازندران اصلا بین جوانان مخاطب ندارد زیرا هیچ تنوعی در آن نیست. برنامه های محلی آن هم بسیار کم است خبرهایش هم تنها از مشکلات مرکز! استان است و تنها مشکلات آنجا برجسته می شود انگار جاهای دیگر مشکل ترافیک و ... ندارند.خبری از غرب مازندران هم که نیست
محمد رضا 23 دي 1387
سلام بر بچه هاي سايت شمال نيوز از طرفداران پر قدرت شما هستم اگر اين بار پيام مرا حذف كنيد ديگر با شما نخواهم بود
جناب شجاعي نماينده محترم مردم ساري ضمن تشكر از اراده و عرق ساروي بودن شما استدعاست فكري در خصوص تغيير مديريت اداره كل پست مازندران بيانديشيد چون واقعا ما كارمندان در رنجيم.
مهدي مومني 24 دي 1387
رسالت يك نماينده در حقيقت چه مي تواند باشد؟
مردي كه با انتخاب مردم(البته در اينهم شك داريم) بر مسند يك قدرت نسبي نشسته چگونه به خود اجازه مي دهد اينچنين در استان تاخت و تاز كند و همه را با يك تيغ دو دم به مسلخ تهمت هايي ناروا ببرد.
آقاي شجاعي؛ آگاه باشيد كه يك مردي همچون امامزاده با اينهمه زحمات و تلاشي كه براي ارتقاء فرهنگ استان كشيده ... هيچ ادعايي و هياهويي ندارد اما جنابعالي كه هنوز عملكرد خود را در استان به عرصه محك و سنجش نبرده ايد ... روا نيست براي ديگر مسئولين تلاشگر استان خط و نشان بكشيد.
اگر خاطر داشته باشيد ... وقتي در نمايشگاه بزرگ كتاب استان (آنهم روز آخر) تشريف آورديد ... جز بد و بيراه و هتاكي چيز ديگري بر زبان نرانديد ... حال آنكه به ضرس قاطع مي توان از آمار و سنجش عمومي به بدست آمده فهميد مردم استان ما از اين امر خيلي خيلي خوشحال شده و لذت بردند.
اگر شما دلسوز ما هستيد ... بجاي اينهمه داد و قال يك نشست صميمي با مسئولان استاني گذاشته و به بررسي راه حلهاي بهتري بپردازيد تا به قول خودتان در فرهنگ و هنر پيشرفت كنيم.
با عوض كردن مديران كاري از پيش نخواهيد برد مگر اينكه قصد و غرض هاي جناحي و شخصي و رانت خواري را در زمينه ذهني خود مخفي كرده باشيد. مهدي مومني از بابل
نا شناس 3 بهمن 1387
آقای شجاعی
دکترای شما در رشته شرق شناسی دانشگاه ایروان در عرض تقریبا دو سال آنهم در ارتباط با امیری پازواری بود
در همان ایام مدیر صدا و سیما بودید و سرگرم معرفی و تبلیغ خود برای نمایندگی مجلس
آقای محترم شما از کدام فرهنگ صحبت می کنید!!!!!!!!!!!!!
علی از ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.